Dzisiejszy dzień to:  
użytkownicy ONLINE: 

A A A

  

  

OBSŁUGA KLIENTA

   

Zakres działalności Biura Obsługi Klienta


  1. Przyjmowanie reklamacji w zakresie jakości wody, wysokości ciśnienia, poziomu usług oraz przyjmowanie oświadczeń i zleceń na usługi płatne,

  2. Opracowywanie i wydawanie druków wniosków, formularzy oraz udzielanie informacji i pomoc w ich wypełnianiu,

  3. Udzielanie informacji o obowiązujących procedurach, wysokości taryf i zakresie świadczonych usług (również odpłatnych),

  4. Zawieranie i rozwiązywanie umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,

  5. Udzielanie wyjaśnień co do sposobu rozliczeń oraz płatności za wodę i ścieki,

  6. Terminowe wystawianie faktur VAT za pobór wody i odbiór ścieków oraz za usługi dodatkowe,

  7. Przyjmowanie stanów wodomierzy,

  8. Zaświadczenia do dodatków mieszkalnych,

  9. Reklamacje dotyczące naliczania opłat za wodę i ścieki.

INFORMACJA DOTYCZĄCA ROZLICZEŃ BUDYNKÓW WIELOLOKALOWYCH

Wszelkie skargi i uwagi dotyczące rozliczeń różnic pomiędzy wskazaniami wodomierza głównego a sumą wskazań wodomierzy zainstalowanych w lokalach i przy innych punktach czerpalnych wody w budynku wielolokalowym prosimy kierować do właściciela bądź zarządcy nieruchomości.
Na tablicy ogłoszeń obok kasy WiK zamieszczone są informacje Gminy Strzegom w sprawie sposobu rozliczeń w/w różnic w budynkach będących własnością Gminy.

Interesantów przyjmujemy od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-14:30 w siedzibie Spółki pok. nr 7.

 

Wodomierze


Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 7 stycznia 2008r. w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz. U. nr 5 poz.29) - załącznik nr 6 do w/w rozporządzenia, okres ważności legalizacji wodomierzy wynosi 5 lat.

Dla wodomierzy zalegalizowanych od 28 kwietnia 2004r., okres ważności legalizacji liczy się od 1 stycznia następnego roku po legalizacji (§27.1. pkt.2 w/w rozporządzenia).

Jak również na podstawie art.26 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11.05.2001r. - prawo o miarach (Dz. U. Nr 63, poz. 636), kto wbrew przepisom ustawy stosuje przyrządy pomiarowe, podlegające prawnej kontroli metrologicznej, bez wymaganych dowodów tej kontroli lub niespełniające wymagań metrologicznych podlega karze grzywny.

Wymiana wodomierza jest konieczna i dokonywana jest w przypadku jego awarii lub upłynięcia terminu legalizacji.

W związku z powyższym do obowiązków właścicieli i najemców lokali w budynkach wielolokalowych należy przeprowadzanie na własny koszt w terminie ponownej legalizacji, napraw i wymiany wodomierzy zamontowanych w ich lokalach.

Zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2006r., Nr 123, poz.858) koszty nabycia, zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego ponosi przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002r. (Dz. U. nr 75 poz. 690, z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, § 115 art.1 na połączeniu wewnętrznej instalacji wodociągowej zimnej wody w budynku z siecią wodociągową powinien być zainstalowany zestaw wodomierza głównego. Oznacza to, że każde przyłącze wodociągowe powinno być zakończone jednym wodomierzem głównym.

 

  

    

 |  do góry  |

Strona może korzystać z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Copyright © Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. Strzegom - Wszelkie prawa zastrzeżone